8 Ocak 2011 Cumartesi

Dört Aşk Şiiri

Bugün Bertolt Brecht düştü aklıma. İdeolojisiyle, dünya görüşüyle, duruşuyla falan değil. Sadece şiiriyle. Tek bir şiiriyle üstelik. "Dört Aşk Şarkısı" ... Birileri vardı bir zamanlar, bana neşe verirdi. O an işte tam o an şimdi ölebilirim derdim. O an gidebilirdim ; ne fark eder ki, nasılsa en mutlu anım o olurdu. Var olup olmadığından bile emin olmadığım bir başka boyuta geçerken mutlu olurdum... Hep öyle hatırlanırdım , sonsuza dek öyle hatırlanırdım ... Sonra gün gelir o kişi yaşlanırdı, hayatında başka biri olurdu ; başka bir kimseye seni seviyorum derdi ; başka biri onu bulurdu her sabah uyandığında yanında . Ben de izlerdim tüm bunları elimde bir şişe şarabımla o tepenin yamacından ...Güzel hayallerdi bunlar. O zamanlar bu şiir aklıma her düştüğünde gülümserdim. Yıllar önceydi ... Şimdi ise , neyse ...


Dört Aşk Şiiri

-I-
 
Senden ayrılıp sonra 
Kavuşunca bu büyük güne 
Gördüm, görmeye başlayınca 
Herkesi neşe içinde. 
Ve o akşam vaktinden beri 
Bilirsin ya, hangisi 
Dudaklarım daha bir güzel 
Ve ayaklarım daha bir çevik şimdi. 
Daha yeşil ağaçlar dallar ve çimen, 
Duyumsayınca böyle 
Ve su daha hoş serin 
Üstüme dökününce. 

-II- 
Bana neşe verince sen 
Düşünüyorum da bazen: 
Şimdi ölebilirim diyorum işte 
Ve hep mutlu kalırım böylece 
Ta sonsuza dek. 
Sen yaşlanınca sonra 
Ve hatırlarsan beni 
Görünürüm yine bugünkü gibi 
Ve bir sevgilin olur senin de 
Hala gencecik biri. 

-III- 
Yedi gülü var dalın 
Altısını yel alır 
Biri kalır geriye 
O da bana adanır. 
Yedi kez çağırırım seni 
Altısında gelme kal 
Ama yedincisinde söz ver 
Tek bir sözcükle gel. 

-IV- 
Bir dal verdi sevdiğim 
Üstünde sarı yapraklar. 
Yıl desen,geçer gider 
Sevdaysa yeni başlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder